Ce este SEO

Ce este SEO

Ce este SEO – pentru a intelege ce inseamna expresia „SEO”, va trebui sa facem un scurt istoric despre promovarea unei companii, a unui produs sau serviciu in Internet. Este esential sa intelegem tendintele care au aparut in timp. Putem spune ca SEO, a aparut imediat dupa aparitia Internet-ului, pentru ca fiecare companie era interesata sa apara in partea de sus a rezultatelor organice, afisate in motoarele de cautare.

Pe 6 august 1991, Tim Berners Lee a lansat primul website din lume si de-a lungul anilor, dupa cum se vede, website-uri noi apar zi de zi. Este foarte usor de inteles, pentru promovarea unei companii in Internet, datorita concurentei pe orice domeniu de activitate, va trebui sa apelam la servicii de promovare speciale care pot influenta motoarele de cautare sa preia continutul intr-un timp foarte scurt. Serviciile de optimizare SEO, nu sunt servicii simple si nu „la mana oricui”, in primul rand este nevoie de experienta. Persoanele specializate in acest domeniu folosesc diverse strategii de optimizare si promovare numai ca uneori, aceste strategii nu dau rezultate.

Motivele sunt destul de simple si daca le intelegem, vom putea sa ne promovam la nivel standard, website-ul companiei noastre. Ca orice companie din lume care isi apara resursele de informatie si Google, Yahoo sau Bing, au metode speciale de eliminare a SPAM-ului si care si acestea la randul lor pot gresi. SPAM-ul, a aparut inca de la inceput si a fost „permis” in primul rand de Google, prin adaugarea cuvinteler cheie (keywords), fara limita in orice pagina, chiar daca cuvintele cheie nu aveau legatura cu continutul paginii respectiva si drept dovada, actualmente Google, ignora cuvintele cheie.

Ce este SEO si de ce trebuie sa aplicam servicii speciale care fac parte din aceasta sectiune!

Succesul in mediul online tine in primul rand de continut, de prezentarea relevanta a unui serviciu sau produs. Ca sa intelegem mai bine ce este SEO, vom lua ca exemplu articolul respectiv si vom parcurge pasii necesari pentru crearea unui articol care va avea succes pe expresia principala „ce este SEO”.

Titlul articolului: Ce este SEO – titlul respectiv nu poate ramane doar din 11 caractere, asa ca va trebui sa mai adaugam o alta expresie si vom adauga – „Promovarea unei Companii”, la final titlul va fi – „Ce este SEO, Promovarea unei Companii, Despre Servicii SEO”. Titlul este partea cea mai importanta la promovarea unui produs, pagina sau serviciu. Titlul articolului respectiv are 58 de caractere si in mod normal ar trebui sa avem intre 55 si 60 de caractere.

Descrierea: Dupa crearea titlului va trebui sa ne ocupam de descriere care in mod normal ar trebui sa contina titlul si o scurta descriere care sa nu depaseasca 160 de caractere. Sa vedem cum va arata descrierea la articolul respectiv – „Ce este SEO, Promovarea unei Companii, Despre Servicii SEO – Succesul in mediul online tine de continut si de relevanta prezentarii unui serviciu.”. Cu aceasta descriere vom arata miezul articolului, o scurta prezentare.

Cuvintele cheie (Keywords): Dupa cum scriam mai sus, motorul de cautare nu ma considera importante cuvintele cheie insa, asta nu inseamna ca nu trebuiesc folosite! Alte motoare de cautare si multe dintre website-urile de testare SEO, le considera relevante. Cuvintele cheie pentru acest articol vor fi – „Ce este SEO, Promovare, Companii, Servicii SEO, Google, online”. Este foarte bine sa nu folosim mai mult de 6 cuvinte cheie sau expresii scurte.

Tag-urile H1 si H2 – orice pagina, articol, produs sau categorie, va trebui sa contina H1 si H2. Noi in general folosim exact titlul articolului. O pagina trebuie sa contina doar un H1, altfel va fi considerat SPAM, fortare de promovare. Totusi, am gasit website-uri cu cate 5-7 tag-uri H1, in aceasi pagina si nu au fost „amendati”, dar nu putem risca.

La fel de important este si folosirea unei imagini care sa contina o descriere ALT, cu titlul articolului. Daca discutam despre ce este SEO, imaginea va trebui sa aiba acelasi nume, adica – ce-este-seo.jpg. Mai multe detalii despre imagini gasitti in articolul Optimizarea Imaginilor, la imagini. Acesta este modul de optimizare standard pentru orice pagina, titlul, descrierea, cuvintele cheie, H1 si H2, imagini. Daca folosim o platforma WordPress, sau alt CMS, care permite adaugarea unor expresii sau cuvinte cheie sub forma de TAG (eticheta), atunci este indicat sa folosim cuvintele cheie importante. Atentie! Trebuiesc folosite doar expresii scurte sau cuvinte cheie care fac parte din articolul respectiv.

ARTICOLE RECOMANDATE

Optimizare SEO, pentru Mobile

  • Optimizare SEO, pentru Mobile – cu aproximativ un an in urma, Google a lansat noua unealta de testare a vitezei de incarcare in browser, pentru paginilor Web. Aceasta unealta ne ajuta sa rezolvam problemele de optimizare SEO, din website. Noua unealta (mai friendly), a fost creata pe principiul PageSpeed Insights, care ne ajuta si la […]

Descrierea ALT, la imagini

  • Descrierea ALT, la imagini – adaugarea unei imagini la o pagina, produs, sau serviciu prezentat, este obligatorie pentru orice model de website. Toate imaginile prezentate in website, trebuie sa contina obligatoriu o descriere alt. Tag-ul Alternative Text, arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in imaginea respectiva si ne ajuta la promovarea paginii respective. […]

Raport Text/HTML

  • Ce este un raport Text/HTML? Orice model de website are o anumita cantitate de cod sursa (backend) si o anumita cantitate de text obisnuit in paginile care sunt vizibile vizitatorului (front-end). Raportul TEXT/HTML, se refera la cantitatea de text pe o anumita pagina web fata de codul HTML, de pe aceasi pagina. Rezolvarea acestor probleme […]

Ce este un sitemap, XML si HTML

  • Ce este un sitemap, XML si HTML – orice model de website SEO, ar trebui sa aiba in structura doua modele de sitemap, unul HTML, care sa poata fi studiat de catre vizitatori si un sitemap.xml, care este creat special pentru motoarele de cautare. Un sitemap, etse o harta a site-ului, in care se gasesc […]

Meta Tag-uri Facebook

  • Meta Tag-uri Facebook – Pana nu demult, meta tag-urile, au fost considerate foarte importante pentru un site web. Meta tag-urile ajuta paginile web sa urce in rezultatele organice ale motoarelor de cautare (daca acestea sunt folosite corect). La ora actuala, importanta meta tag-urilor a mai scazut si motivele sunt multiple insa, trebuiesc folosite. Din punctul […]

Articol publicat in data de:

Scrieti in comentariu pe Info SEO?

Trebuie să fiți logat pentru a posta un comentariu.