Ce este SEO

Ce este SEO – pentru a înțelege ce înseamnă expresia „SEO”, va trebui să facem un scurt istoric despre promovarea unei companii, a unui produs sau serviciu în Internet. Este esențial să înţelegem tendințele care au apărut în timp.

Putem spune că SEO, a apărut imediat după apariția Internet-ului, pentru că fiecare companie era interesată să apară în partea de sus a rezultatelor organice, afişate în motoarele de căutare.

Pe 6 august 1991, Tim Berners Lee a lansat primul website din lume şi de-a lungul anilor, după cum se vede, website-uri noi apar zi de zi.

Este foarte uşor de înţeles, pentru promovarea unei companii în Internet, datorită concurenţei pe orice domeniu de activitate, va trebui să apelăm la servicii de promovare speciale care pot influenţa motoarele de căutare să preia conţinutul într-un timp foarte scurt.

Serviciile de optimizare SEO, nu sunt servicii simple şi nu „la mâna oricui”, în primul rând este nevoie de experienţă. Persoanele specializate în acest domeniu folosesc diverse strategii de optimizare şi promovare numai că uneori, aceste strategii nu dau rezultate.

Motivele sunt destul de simple şi dacă le înţelegem, vom putea să ne promovăm la nivel standard, website-ul companiei noastre. Ca orice companie din lume care îşi apără resursele de informaţie şi Google, Yahoo sau Bing, au metode speciale de eliminare a SPAM-ului şi care şi acestea la rândul lor pot greşi.

SPAM-ul, a apărut încă de la început şi a fost „permis” în primul rând de Google, prin adăugarea cuvinteler cheie (keywords), fără limită în orice pagină, chiar dacă cuvintele cheie nu aveau legătură cu conţinutul paginii respective şi drept dovadă, actualmente Google, ignoră cuvintele cheie.

Ce este SEO şi de ce trebuie să aplicăm servicii speciale care fac parte din această secţiune!

Succesul în mediul online ține în primul rând de conţinut, de prezentarea relevantă a unui serviciu sau produs. Ca să înţelegem mai bine ce este SEO, vom lua ca exemplu articolul respectiv şi vom parcurge paşii necesari pentru crearea unui articol care va avea succes pe expresia principală „ce este SEO”.

Titlul articolului: Ce este SEO – titlul respectiv nu poate rămâne doar din 11 caractere, aşa că va trebui să mai adăugăm o altă expresie şi vom adăuga – „Promovarea unei Companii”, la final titlul va fi – „Ce este SEO, Promovarea unei Companii, Despre Servicii SEO”.

Titlul este partea cea mai importantă la promovarea unui produs, pagină sau serviciu. Titlul articolului respectiv are 58 de caractere şi în mod normal ar trebui să avem între 55 şi 60 de caractere.

Descrierea: După crearea titlului va trebui să ne ocupăm de descriere care în mod normal ar trebui să conţină titlul şi o scurtă descriere care să nu depăşească 160 de caractere.

Să vedem cum va arăta descrierea la articolul respectiv – „Ce este SEO, Promovarea unei Companii, Despre Servicii SEO – Succesul în mediul online ține de conţinut şi de relevanţa prezentării unui serviciu.”. Cu această descriere vom arăta miezul articolului, o scurtă prezentare.

Cuvintele cheie (Keywords): După cum scriam mai sus, motorul de căutare nu mai consideră importante cuvintele cheie însă, asta nu înseamnă că nu trebuiesc folosite! Alte motoare de căutare şi multe dintre website-urile de testare SEO, le consideră relevante.

Cuvintele cheie pentru acest articol vor fi – „Ce este SEO, Promovare, Companii, Servicii SEO, Google, online”. Este foarte bine să nu folosim mai mult de 6 cuvinte cheie sau expresii scurte.

Tag-urile H1 şi H2 – orice pagină, articol, produs sau categorie, va trebui să conţină H1 şi H2. Noi în general folosim exact titlul articolului. O pagină trebuie să conţină doar un H1, altfel va fi considerat SPAM, forţare de promovare.

Totuşi, am găsit website-uri cu câte 5-7 tag-uri H1, în aceași pagină şi nu au fost „amendaţi”, dar nu putem risca.

La fel de important este şi folosirea unei imagini care să conţină o descriere ALT, cu titlul articolului. Dacă discutăm despre ce este SEO, imaginea va trebui să aibă acelaşi nume, adică – ce-este-seo.jpg.

Mai multe detalii despre imagini gasiți în articolul Optimizarea Imaginilor, la imagini. Acesta este modul de optimizare standard pentru orice pagină, titlul, descrierea, cuvintele cheie, H1 şi H2, imagini.

Dacă folosim o platformă WordPress, sau alt CMS, care permite adăugarea unor expresii sau cuvinte cheie sub formă de TAG (eticheta), atunci este indicat să folosim cuvintele cheie importante.

Atenţie! Trebuiesc folosite doar expresii scurte sau cuvinte cheie care fac parte din articolul respectiv.

Leave a Comment