Despre Mediul Online si SEO

Despre Mediul Online şi SEO – în urmă cu 15-16 ani, prezentă în mediul online părea un lucru simplu şi se discută foarte puţin despre SEO, sau comportamentul utilizatorilor.

Actualmente, se discută foarte mult la nivel global despre SEO şi oportunităţile unei afaceri în mediul online. Internetul a avut o evoluţie fulgerătoare şi cu ajutorul motoarelor de căutare poţi găsi aproape orice informaţie din orice domeniu de activitate.

Reţelele SocialeDacă luăm în discuţie Europa, putem vedea că 3 din 4 persoane au acces la Internet şi petrec mai mult de 30 de ore în mediul online.

Reţelele sociale gen Facebook, Twitter sau Google+, sunt accesate zilnic de milioane de oameni drept pentru care au devenit şi un spaţiu de reclamă foarte utilizat.

O statistică a anului 2016, spune că cifra totală de vânzări a bunurilor în mediul online a depăşit 200 de miliarde de Euro.

La nivel global, oamenii petrec ore în şir socializând şi distribuind conţinut pe reţelele sociale. Afacerile în mediul online, depind foarte mult de aceste reţele sociale pentru că posibilităţile de promovare sunt mult mai mari.

Datorită apariţiei a milioane de website-uri, din diverse domenii de activitate, SEO, a devenit din ce în ce mai greu de realizat din cauza concurenţei pe majoritatea domeniilor de activitate.

În toate ţările şi în toate regiunile de pe glob, lumea a făcut o trecere fundamentală şi profundă către mediul digital şi numărul de utilizatori este în creştere.

Într-un cuvânt, putem spune că Internet-ul, ne-a transformat viaţa! Peste 40%, din companiile care vând servicii sau produse în mediul online, au avut creşteri foarte mari în buget, restul, se străduiesc să apară în rezultatele organice însă este foarte greu din cauza concurenţei şi în special a cunoştinţelor slabe din domeniul SEO.

Angajarea unei persoane sau a unei companii care să ne ajute la promovarea afacerii în mediul online, tine de foarte mulţi factori şi în general investiţia se pierde din diverse cauze.

Principiile de bază în SEO

Crearea şi lansarea în Internet, a unui website este destul de simplă la ora actuală dar haideţi să vedem dacă site-ul nostru îndeplineşte condiţiile de bază cerute de motoarele de căutare.

Actualmente ne bazăm pe cel mai utilizat motor de căutare, respectiv motorul de căutare Google, care în ultimii 10 ani, a îmbunătăţit algoritmii pentru a ne oferi doar rezultatele relevante.

Este adevărat, nu pentru toate căutările primim ce aşteptăm însă, faţă de acum 10 ani, rezultatele sunt mult mai bune.

Principiile de bază în SEOUn website trebuie să îndeplinească câteva condiţii de bază pentru a fi vizibil în Internet şi aici mă refer la prima pagină Google, sau primele 3-4 rezultate, de unde putem acumula trafic şi eventual clienţi noi.

Foarte multe companii se plâng că nu au succes în mediul online dar nu ştiu unde să caute problema şi lasă totul în seama unor webmasteri angajaţi sau a unor companii SEO, care uneori folosesc nişte preţuri de te ia durerea de cap.

Haideţi să vedem cum putem controla un website dacă este apt pentru mediul online:

Voi lua ca exemplu un website care vinde servicii de reparaţii PC şi componente. Compania noastră are un astfel de website, la Alba Iulia şi îl vom lua ca exemplu.

  1. Titlul paginii de start – Calculatoare Alba – Reparaţii Calculatoare Alba
  2. Descriere Meta (meta description) – Calculatoare Alba – reparaţii calculatoare Alba, Laptop-uri, Alba Iulia şi localităţile apropiate. Instalare servere şi reţele de calculatoare, devirusări.
  3. Tag-ul H1 – REPARAŢII CALCULATOARE ALBA
  4. Tag-ul H2 – REPARAŢII CALCULATOARE DE BIROU, LEPTOPURI, REŢELE DE CALCULATOARE, DEVIRUSĂRI, SERVERE LINUX ŞI RECUPERARE DATE
  5. Optimizare SEO on-page (testaţi cu PageSpeed Insights) – procent de optimizare: 68% Mobile, 88% Desktop. Un magazin online, ar trebui să aibă minim 65%, pentru dispozitivele mobile şi 85% pentru desktop. Cu cât procentul de optimizare este mai mare, cu atât mai mult şansele de promovare sunt mai mari.
  6. Imagini şi descrieri ALT, care să cuprindă cuvintele sau expresiile cheie importante
  7. Certificare SSL – trecerea website-ului de la http://, la https://. Aveţi mai multe detalii aici: Certificare SSL
  8. Backlink-uri – un backlink, care să ajute website-ul la creşterea ranking-ului, trebuie să vină de pe o expresie cheie, nu de pe un cuvânt. Dacă observaţi la punctul 1. de pe expresia „Calculatoare Alba – Reparaţii Calculatoare Alba”, am trimis un link către site-ul nostru, care ne va ajuta la creşterea în rezultatele organice Google.

Am enumerat mai sus 8 condiţii de bază care ar trebui îndeplinite de orice website. La punctul 5. am discutat despre viteza de încărcare în browser şi optimizarea SEO a website-ului, pentru testele cu Google PageSpeed Insights.

Dacă aveţi probleme cu website-ul Dvs. şi doriţi un procent de optimizare mai mare, ne puteţi contacta telefonic sau prin email, pentru rezolvarea acestor probleme. O altă unealtă de testare găsiţi pe website-ul nostru la secţiunea: Teste SEO – Analiza SEO, gratuită.

Leave a Comment