Meta Tag-uri Facebook

Meta Tag-uri Facebook – Până nu demult, meta tag-urile, au fost considerate foarte importante pentru un site web. Meta tag-urile ajută paginile web să urce în rezultatele organice ale motoarelor de căutare (dacă acestea sunt folosite corect).

La ora actuală, importanța meta tag-urilor a mai scăzut şi motivele sunt multiple însă, trebuiesc folosite.

Din punctul nostru de vedere, meta tag-urile rămân totuşi un instrument de ajutor în promovarea online şi trebuiesc combinate corect cu alte strategii de marketing online, pentru a creşte numărul de vizitatori pe website.

Crearea de meta tag-uri adecvate şi eficiente face parte din optimizarea SEO on-page (partea tehnică), însă cel mai important mod de promovare rămâne totuşi conţinutul, după care urmează crearea de link-uri (backlink-uri) şi nu în ultimul rând reţelele sociale şi comentariile pe blog-uri.

Nu este nici un secret faptul că Facebook, a devenit un factor major de trafic pentru toate tipurile de site-uri web. La ora actuală chiar şi marile corporaţii îndrumă vizitatorii spre paginile lor de Facebook.

Pe Facebook, există „Like” şi „Recomandă”, pe majoritatea website-urilor. Problema pe care noi o vedem la acest gen de promovare este că nu avem nici un fel de control asupra URL-urilor de pe Facebook şi aici ne referim la textul ancora din link şi la descrierile „ALT”, ale imaginilor.

Protocol Open Graph Facebook, permite oricărei persoane să dezvolte o pagină pentru companie sau pentru un anumit brand dar, doar la un anumit nivel grafic şi la câteva opţiuni de personalizare.

Avantajul este atunci când pagina respectivă este recomandată sau primeşte un like. Informaţiile sunt setate prin intermediul META tag-urilor personalizate pe pagina sursa dar să aruncăm o privire la diferite Meta tag-uri Facebook, care ne permit să publicăm conţinut pe Facebook.

Câteva exemple de Meta Tag-uri

<!– pentru Google –>
<meta name=”description” content=”” />
<meta name=”keywords” content=”” />

<meta name=”author” content=”” />
<meta name=”copyright” content=”” />
<meta name=”application-name” content=”” />

<!– pentru Facebook –>
<meta property=”og:title” content=”” />
<meta property=”og:type” content=”article” />
<meta property=”og:image” content=”” />
<meta property=”og:url” content=”” />
<meta property=”og:description” content=”” />

<!– pentru Twitter –>
<meta name=”twitter:card” content=”summary” />
<meta name=”twitter:title” content=”” />
<meta name=”twitter:description” content=”” />
<meta name=”twitter:image” content=”” />

Facebook foloseşte datele META prin intermediul standardelor OpenGraph, pentru a reda în mod profesional conţinutul unui articol, produs sau pagină pe News Feed. Meta Tag-urile din cadrul standardului OpenGraph, nu sunt folosite numai de Facebook!

Aceste Meta Tag-uri se găsesc şi pe Twitter, după cum vedeţi mai sus, pe LinkedIn, Google, etc. Foarte multe website-uri de testing, scanează conţinutul unui website şi testează dacă există meta tag-uri Facebook, Twitter sau Google+.

Leave a Comment