SEO off-page, Ce este SEO off-page

SEO off-page, Ce este SEO off-page – optimizarea SEO off-page se referă la tehnici SEO speciale, utilizate pentru a îmbunătăţi poziţia în rezultatele organice ale motoarelor de căutare (SERPs).

Pe unele website-uri cu profil SEO, serviciul de optimizarea SEO off-page, este asociat cu link building-ul, dar cu siguranţă nu este numai atât.

Optimizarea SEO off-page, este defapt un serviciu de promovare online, numai că pe majoritatea website-urilor de specialitate acest serviciu este denumit „SEO off-page”, adică nu are legătură cu partea tehnică a website-ului.

Ca să înţelegem mai bine, SEO on-page, se referă la partea tehnică a website-ului şi SEO off-page, se referă la partea de promovare online, unde se pot aplica servicii de link building, comentarii, articole, reţele sociale, discuţii pe forum-uri, directoare Web, etc.

Ce este SEO şi cum se aplică

Search Engine Optimization (SEO), în traducere directă „Optimizare pentru motoarele de căutare”. Serviciile SEO, au ca rol principal influenţarea motoarelor de căutare pentru poziţionarea în partea de sus a rezultatelor organice, serviciile sau produsele oferite de o anumită companie.

SEO, este o secţiune prin care se pot atrage mai mulţi clienţi dar şi o modalitate prin care se poate îmbunătăţi viteza de încărcare în browser şi credibilitatea website-ului.

Motoarele de căutare folosesc algoritmi speciali şi în funcţie de calitatea conţinutului, optimizarea SEO on-page şi off-page, primele rezultate vor fi ocupate de paginile web, care îndeplinesc toate condiţiile impuse de motoarele de căutare.

Website-urile mai vechi, pot avea autoritate mai mare dar se întâmplă ca un website nou, foarte bine optimizat şi cu un conţinut de calitate, să ocupe primele poziţii din rezultatele organice.

Optimizare SEO on-page, la ce se referă?

Condiţiile standard pe care ar trebui să le îndeplinească o pagină Web, sunt destul de multe. Noi vom arăta doar câteva pentru a înţelege mai bine la ce se referă optimizarea SEO on-page:

  • Titluri şi descrieri relevante
  • O structură de URL-uri SEO Frienly – de exemplu un URL, către pagina de Servicii SEO, ar trebui să arate cam aşa: https://infoseo.ro/servicii-seo/. Există companii care dezvoltă website-uri pe diverse platforme şi nu ştiu cum să rezolve aceste probleme. Un URL, non-seo, poate arăta aşa: http://website.ro/index.php/?23fcv
  • O structură de link-uri interne bine organizată
  • Textele să cuprindă tag-urile H1 şi H2
  • Să nu existe pagini 404
  • Website-ul să aibă o încărcare rapidă în browser – vezi articol-ul Optimizarea unui Website, creşterea performanţei
  • Website-ul să fie responsive – optimizat pentru dispozitivele mobile
  • Să fie adăugat conţinut proaspăt. Acesta este cel mai important factor SEO.
  • Să nu existe legături externe, link-uri către site-uri penalizate sau diverse directoare Web, care pot fi penalizate oricând.

Optimizare SEO off-page – servicii standard de promovare

Optimizarea SEO off-page, se referă la serviciile aplicate în afară website-ului. Cele mai importante servicii sunt:

  • Link Building-ul – link-uri trimise către o anumită pagină, de pe o expresie sau cuvânt cheie
  • Social Media Marketing – trimiterea articolelor create către reţelele de socializare importante, discuţii pe reţelele de socializare, în care să încercaţi atragerea de vizitatori noi, etc.
  • Comentarii pe bloguri, forum-uri, etc.
  • Email Marketing
  • Social Bookmarking

Motoarele de căutare încearcă de ani buni să ofere rezultate organice cât mai relevante persoanelor care sunt interesate de un anumit subiect, serviciu sau produs. Lupta contra SPAM-ului, se va duce tot timpul, pentru că există diverse tertipuri prin care se încearcă forţări de promovare.

Motorul de căutare Google, a eliminat în mare parte website-urile cu conţinut slab sau website-urile slab optimizate. Pentru combaterea SPAM-ului, Google a lansat Panda, Penguin şi Hummingbird, algoritmi care au reuşit în mare parte să elimine SPAM-ul.

Leave a Comment