Ghid de initiere SEO

Ghid de Initiere SEO

Ghid de initiere SEO – acest ghid de initiere SEO, este valabil pentru orice model de website dar in mod special pentru un website nou, unde cantitatea de informatie este destul de mica. Educatia in domeniul SEO, ne ajuta foarte mult chiar daca nu activam in acest domeniu de activitate. Acest ghid de initiere SEO, ne ajuta sa stim exact ce vom cere unei companii care se ocupa de optimizarea si promovarea website-ului nostru.

Ghid de initiere SEO – Elementele de baza in SEO

Cel mai important element din domeniul SEO, se aplica chiar in propriul website. Este foarte posibil sa stiti deja ca foarte importante sunt backlink-urile, construirea link-urilor cu trimitere catre website-ul Dvs., dar pana acolo avem foarte multe lucruri de facut la nivel de website. Punctul de aur al unui website este pagina de start a unui website, optimizarea la nivel de cod a acesteia si partea de informatie adaugata, adica continutul.

Cu siguranta veti fi tentat sa utilizati cat mai multe cuvinte cheie si expresii pentru promovarea serviciilor sau a produselor oferite de compania Dvs., chiar in pagina de start insa, inainte sa luati o decizie in acest sent, va sugeram sa studiati bine acest articol de initiere SEO.

Tag-ul Titlu (Title)

Titlul unei PaginiIn primul rand va trebui sa stabilim care este expresia cea mai cautata in Internet, pentru domeniul nostru de activitate si sa stabilim care va fi titlul principal al site-ului nostru, adica titlul paginii de start.

Titlul paginii de start se poate vedea in browser-ul, cu care faceti navigarea pe Internet si in rezultatele Google, dar daca aveti un website nou, este posibil sa nu existati in rezultatele Google. Pentru a vedea cate link-uri exista indexate de Google, trebuie sa scrieti in casuta de cautare site:numele-site-ului.ro si veti avea toate rezultatele site-ului Dvs.

Titlul unei pagini nu ar trebui sa depasesca 70 de caractere. In cazul in care vom avea un titlu mai lung, motorul de cautare Google, va taia titlul respectiv si va afisa trei puncte care arata ca titlul respectiv este mai lung decat numarul de caractere admis. In imaginea de mai jos aveti un rezultat care a depasit limita de caractere.

Limita de caractere

Titlul unei pagini este plasat intre <head> si </head>. Acest lucru se poate vedea in codul sursa al website-ului Dvs. Pentru a vedea codul sursa, tineti apasata tasta CTRL si apasati pe litera U. In functie de browserul folosit, puteti accesa din meniul afisat in partea de sus „View” si „Source Code”. Titlul paginii ar trebui sa arate cam asa in codul sursa:

<title>Ghid de initiere SEO | Optimizarea continutului</title>

Meta Descriere – descrierea continutului principal

Descrierea unei pagini ofera motoarelor de cautare un rezumat scurt al prezentarii serviciilor sau produselor din pagina respectiva. In aceasta descriere ar trebui sa oferim motoarelor de cautare cea mai importanta parte de continut, este exact ca la ora de compunere din clasele primare – titlul, descrierea scurta si rezumatul. Haideti sa vedem cum apare descrierea paginii in codul sursa si in rezultatele organice:

Descrierea in codul sursa

<meta name="description" content="Ghid de initiere SEO - acest ghid de initiere SEO, este valabil pentru orice model de website dar in mod special pentru un website nou."/>

Descrierea in rezultatele organice Google

Descrierea

Structura de link-uri interna

Construirea unei structuri de link-uri interne nu se refera doar la backlink-uri, ci si la link-urile interne care au rolul de a trimite vizitatorii catre alte informatii din site-ul nostru, de pe expresii care au legatura cu continutul respectiv. Sa stiti ca nu este deloc complicat, trebuie doar sa urmati pasii indicati de noi in acest ghid de initiere SEO si cu siguranta veti avea un website de succes dar haideti sa vedem cum arata un link in codul sursa, la nivel de cod HTML si in continutul website-ului.

<a title="Ghid de initiere SEO" href="https://infoseo.ro/ghid-de-initiere-seo/">Ghid de initiere SEO</a>

Tag-urile H1 si H2

Informatia trimisa catre motoarele de cautare este la nivel de cod HTML. Motoarele de cautare nu citesc ce vedem noi pe o anumita pagina dintr-un website, ele citesc codul sursa din care extrag continutul de prezentare. Dupa adaugarea unui titlu relevant si o descriere a paginii respective la nivel de optimizare SEO, va trebui sa avem un tag H1 si unul H2, care ar trebui sa contina ce ati scris in titlul paginii. La nivel de cod, tag-urile H1 si H2, arata asa:

<h1>Ghid de initiere SEO</h1>
<h2>Ghid de initiere SEO</h2>

Numele imaginilor si descrierea ALT

Cunoastem foarte bine expresia „o poza face cat o mie de cuvinte”! Motoarele de cautare nu stiu sa citeasca ce prezentam intr-o anumita imagine si obligatoriu va trebui sa indicam despre ce este vorba in imaginea respectiva. Ajutarea motoarelor de cautare sa inteleaga ce serviciu sau produs prezentam intr-o anumita imagine, se face la nivel de cod HTML, prin numele imaginii si descrierea ALT, care este cea mai importanta parte.

Ghid SEOPentru articolul respectiv am creat o imagine care se numeste „ghid-de-initiere-seo.jpg”, dar si alte imagini care cuprind alte expresii de promovare si sunt afisate in stanga.

Este foarte important de retinut ca numele imaginii trebuie sa aiba exact titlul de prezentare al paginii si sa nu contina spatii goale, adica „ghid de initiere seo.jpg”. Spatiile goale din denumirea imaginii, la nivel de cod HTML, vor fi umplute cu coduri unice si destul de mari, care maresc practic cantitatea de informatie a codului sursa si ne dezavantajeaza la procentul dintre codul HTML si continutul de prezentare care ar trebui sa fie 30% continut si 70%, cod, care include cod CSS, JavaScript si alte coduri.

Continutul paginii

In mod normal, un continut bun ar trebui sa depasesca 300 de cuvinte si sa fie relevant, adica vizitatorul sa inteleaga despre ce este vorba in pagina respectiva, ce serviciu sau produs prezentam. Lipsa de continut dintr-o anumita pagina duce la o indexare mai grea si ar trebui sa folosim servicii speciale de promovare pentru pagina respectiva. O foarte mare greseala o fac magazinele online care au in pagina de start a site-ului, doar produse, fara continut.

In urmatorul articol, vom discuta despre articolele din blog si importanta lor in promovarea online, despre tag-uri si importanta retelelor sociale. Acest ghid de initiere SEO, poate fi de mare ajutor pentru afacerea Dvs., in mediul online. Cu ajutorul acestor indicatii vom putea fi vizibili in rezultatele organice ale motoarelor de cautare si in special Google.

ARTICOLE RECOMANDATE

Optimizare SEO, pentru Mobile

  • Optimizare SEO, pentru Mobile – cu aproximativ un an in urma, Google a lansat noua unealta de testare a vitezei de incarcare in browser, pentru paginilor Web. Aceasta unealta ne ajuta sa rezolvam problemele de optimizare SEO, din website. Noua unealta (mai friendly), a fost creata pe principiul PageSpeed Insights, care ne ajuta si la […]

Descrierea ALT, la imagini

  • Descrierea ALT, la imagini – adaugarea unei imagini la o pagina, produs, sau serviciu prezentat, este obligatorie pentru orice model de website. Toate imaginile prezentate in website, trebuie sa contina obligatoriu o descriere alt. Tag-ul Alternative Text, arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in imaginea respectiva si ne ajuta la promovarea paginii respective. […]

Raport Text/HTML

  • Ce este un raport Text/HTML? Orice model de website are o anumita cantitate de cod sursa (backend) si o anumita cantitate de text obisnuit in paginile care sunt vizibile vizitatorului (front-end). Raportul TEXT/HTML, se refera la cantitatea de text pe o anumita pagina web fata de codul HTML, de pe aceasi pagina. Rezolvarea acestor probleme […]

Ce este un sitemap, XML si HTML

  • Ce este un sitemap, XML si HTML – orice model de website SEO, ar trebui sa aiba in structura doua modele de sitemap, unul HTML, care sa poata fi studiat de catre vizitatori si un sitemap.xml, care este creat special pentru motoarele de cautare. Un sitemap, etse o harta a site-ului, in care se gasesc […]

Meta Tag-uri Facebook

  • Meta Tag-uri Facebook – Pana nu demult, meta tag-urile, au fost considerate foarte importante pentru un site web. Meta tag-urile ajuta paginile web sa urce in rezultatele organice ale motoarelor de cautare (daca acestea sunt folosite corect). La ora actuala, importanta meta tag-urilor a mai scazut si motivele sunt multiple insa, trebuiesc folosite. Din punctul […]

Scrieti in comentariu pe Info SEO?

Trebuie să fiți logat pentru a posta un comentariu.