Google SEO, Algoritmii Google

Google SEO, Algoritmii Google

Google SEO, Algoritmii Google – Algoritmii Google, sunt programe informatice care cauta indicii pe website-urile online, pentru a va oferi exact informatia de care aveti nevoie. Algoritmii Google, sunt procese si formule informatice dezvoltate de catre ingineri capabili, care transforma interogarile Dvs. in rezultate organice. La ora actuala algoritmii Google, depasesc 200 de indicii prin intermediul carora primim rezultate organice.

Orice actualizare in algoritmii Google, poate afecta traficul pe website-ul nostru daca nu indeplinim conditiile cerute de acesta. Ca in orice domeniu de activitate si la Google, exista erori insa, sunt destul de putine. In articolul respectiv voi incerca sa prezint cele mai noi modificari si noutati in algoritmii Google.

Google Panda

Google Panda, a fost lansat pe data de 24 Februarie 2011, cu scopul de a inlatura continutul de slaba calitate. Google Panda, beneficiaza de update aproape in fiecare luna!

Algoritmul Google Panda este un algoritm folosit pentru a atribui un scor de calitate continutului publicat in website-ul nostru. Initial, Google Panda a fost mai mult un filtru, dupa care a devenit o parte a algoritmului de baza Google. In Ianuarie 2016, Google Panda a fost inclus oficial in algoritmii de clasament dar asta nu inseamna ca acest algoritm filtraza in timp real rezultatele. Care sunt pericolele pentru penalizarea Google Panda:

  • Continutul duplicat
  • Plagiatul
  • Continut de slaba calitate si care nu depaseste 300 de cuvinte
  • SPAM-ul, generat de utilizator
  • Aglomerarea de cuvinte sau expresii cheie

Promovarea in mediul online depinde foarte mult de continutul afisat pe website. Exista pagini care au foarte putin continut si un numar de link-uri externe mare – penalizarea pentru astfel de pagini poate veni oricand. Trebuie sa intelegem ca prezentarea unui serviciu sau produs, trebuie sa contina minim 300 de cuvinte, daca dorim sa fim vizibili in rezultatele organice.

Google Penguin

Google Penguin, a fost lansat in 24 aprilie 2012 si updatat in 25 Mai 2012, 05 Octombrie 2012, 22 Mai 2013, 04 Octombrie 2013, 17 Octombrie 2014, 27 Septembrie 2016, 06 Octombrie 2016.

Scopul Google Penguin, este de a elimina fortarile de promovare prin adaugarea link-urilor pe diverse website-uri (backlink-urile nenaturale). De la sfarsitul anului 2016, Google Penguin face parte din clasamentul baza Google si functioneaza in timp real, ceea ce inseamna ca sanctiunile sunt acum aplicate mult mai repede si recuperare dupa penalizarea Google Penguin, dureaza foarte mult. Exista companii care au pierdut milioane de dolari din cauza Google Penguin. Iata care ar putea fi pericolele:

  • Link-uri provenite de la site-uri cu o calitate slaba, gen directoare Web
  • Link-uri provenite din site-uri create special pentru construirea de link-uri SEO (pbNs)
  • Link-uri provenind de la site-uri cu continut slab – in general articole unde se adauga sute de comentarii. Acest lucru il intalniti daca veti cumpara pachete de link-uri, care costa 10-20 de dolari.
  • Link-urile platite – Google, are diverse moduri de a vedea acest gen de link-uri
  • Link-urile cu textul ancora prea optimizat – aici ar fi de discutat mai mult dar vom reveni cu un nou articol

Sa nu ne gandim ca Google, va penaliza un website pentru 2-3 link-uri SPAM, dar o crestere prea mare de backlink-uri intr-o singura zi, poate duce la penalizare. Inainte vreme se foloseau directoarele Web, in care adaugam zeci de site-uri si diverse pagini secundare acolo unde erau acceptate. Dupa lansarea Google Penguin, website-urile care au facut exces cu directoarele Web, au fost penalizate si nu toate au reusit sa se recupereze.

Google Hummingbird

Google Hummingbird, a fost lansat in data de 22 august 2013 si nu a avut un efect negativ prea mare asupra paginilor Web.

Cu Google Hummingbird, este putin mai complicat insa, este bine de stiut ca nu penalizeaza modul in care sunt optimizate. Hummingbird, a modificat modul in care Google, interpreteaza cautarile, adica continutul din spatele cuvintelor cheie. Este clar ca Google, pune valoare pe continut in vederea afisarii doar a rezultatelor relevante, a paginilor in care continutul este dezvoltat pentru vizitatori, nu pentru motoarele de cautare.

Optimizarea unui text care cuprinde mai putin de 300 de cuvinte cheie, este destul de grea si acesta este motivul pentru care webmasterii sau persoanele care publica diverse articole, pagini, produse, etc., incearca sa scoata in evidenta materialul respectiv prin adaugarea in exces a cuvintelor sau expresiilor cheie. Obiectivul Google, este sa ofere raspunsuri rapide creand astfel o legatura aproape instantanee intre Dvs. si informatiile pe care le cautati.

Imbunatatirea motorului de cautare Google si crearea de noi algoritmi porneste de la o idee a unuia dintre inginerii Google, care sunt platiti pentru acest lucru. Algoritmii Google, trec printr-o evaluare complexa a calitatii inainte de a fi lansati in mediul online. In mediul online, sunt lansate zilnic milioane de pagini cu continut SPAM, care sunt inutile ca si rezultat in pozitionarile organice. Inginerii Google, incearca sa elimine aceste fortari de promovare printr-o combinatie de algoritmi informatici si de examinari directe create de anumite persoane specializate in combaterea SPAM-ului.

Principalele moduri de SPAM, amendate de Google

  • Camuflarea si redirectionarile mascate – sunt cazuri in care gasim pe o anumita pagina un text iar in codul sursa exista mult mai mult text, adaugat intentionat pentru a influenta motoarele de cautare. In cazul redirectarilor, sunt sigur ca ati intalnit pagini care in mod automat va redirectau catre un alt continut care nu avea legatura cu continutul afisat de Google, sau alt motor de cautare.
  • Site piratat – am intalnit in peste 14 ani de activitate tot felul de moduri in care se poate face promovarea unui website, dar cel mai grav este atunci cand o persoana reuseste sa adauge continut SPAM, cu link-uri catre diverse website-uri. In anul 2016, am gasit pe un website de turism, peste 300 de articole camuflate in blog, care aveau cate 3-4 link-uri, catre website-uri sau pagini pentru adulti.
  • Aglomerarea de cuvinte cheie sau expresii
  • Hosting-ul gratuit cu intentia de SPAM – foarte multe companii in mediul online ofera hosting gratuit si isi adauga in mod automat un link sau mai multe in website-urile carorora le ofera aceasta „facilitate”, daca se poate numi asa.

Mai jos veti gasi o imagine in care se pot vedea tipurile de SPAM. Existau deja in anul 2005 peste 600.000 de website-uri testate manual de catre inginerii Google, in care sau gasit diferite moduri de SPAM. In Februarie 2005, Google a extins echipa de combatere a SPAM-ului, care facea acest lucru manual prin angajarea de specialisti in Hyderabad, India si in luna urmatoare sa intamplat acelasi lucru in Dublin, Irlanda. Iata ca la mai mult de 12 ani, Google, nu a reusit sa gaseasca o modalitate concreta de combatere a SPAM-ului, care practic este imposibila. SPAM-erii, gasesc tot timpul o portita prin care pot acumula venituri din SPAM.

Tipurile de SPAM

ARTICOLE RECOMANDATE

Optimizare SEO, pentru Mobile

  • Optimizare SEO, pentru Mobile – cu aproximativ un an in urma, Google a lansat noua unealta de testare a vitezei de incarcare in browser, pentru paginilor Web. Aceasta unealta ne ajuta sa rezolvam problemele de optimizare SEO, din website. Noua unealta (mai friendly), a fost creata pe principiul PageSpeed Insights, care ne ajuta si la […]

Descrierea ALT, la imagini

  • Descrierea ALT, la imagini – adaugarea unei imagini la o pagina, produs, sau serviciu prezentat, este obligatorie pentru orice model de website. Toate imaginile prezentate in website, trebuie sa contina obligatoriu o descriere alt. Tag-ul Alternative Text, arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in imaginea respectiva si ne ajuta la promovarea paginii respective. […]

Raport Text/HTML

  • Ce este un raport Text/HTML? Orice model de website are o anumita cantitate de cod sursa (backend) si o anumita cantitate de text obisnuit in paginile care sunt vizibile vizitatorului (front-end). Raportul TEXT/HTML, se refera la cantitatea de text pe o anumita pagina web fata de codul HTML, de pe aceasi pagina. Rezolvarea acestor probleme […]

Ce este un sitemap, XML si HTML

  • Ce este un sitemap, XML si HTML – orice model de website SEO, ar trebui sa aiba in structura doua modele de sitemap, unul HTML, care sa poata fi studiat de catre vizitatori si un sitemap.xml, care este creat special pentru motoarele de cautare. Un sitemap, etse o harta a site-ului, in care se gasesc […]

Meta Tag-uri Facebook

  • Meta Tag-uri Facebook – Pana nu demult, meta tag-urile, au fost considerate foarte importante pentru un site web. Meta tag-urile ajuta paginile web sa urce in rezultatele organice ale motoarelor de cautare (daca acestea sunt folosite corect). La ora actuala, importanta meta tag-urilor a mai scazut si motivele sunt multiple insa, trebuiesc folosite. Din punctul […]

Scrieti in comentariu pe Info SEO?

Trebuie să fiți logat pentru a posta un comentariu.