SEO si Motorul de cautare Google

SEO si Motorul de cautare Google

SEO si Motorul de cautare Google – Pentru ca in Romania, motorul de cautare cel mai folosit este Google, vom incerca sa explicam cum lucreaza acest motor de cautare. Motorul de cautare Google, are doua functii majore – crawling si construirea unui index de unde ofera utilizatorilor un clasament al website-urilor cu continut relevant.

In Internet, apar zilnic website-uri noi si milioane de informatii sub forma de text, imagini, video, etc. Google, creaza practic o structura de link-uri de unde serveste informatiile relevante. Daca adaugam o pagina noua pe website-ul nostru sau un articol nou si dorim sa indexam continutul respectiv aproape instant, Google ne ofera aceasta posibilitate din panoul de administrare Webmaster Tools.

Crawlerele GoogleDupa ce crawlerele Google, vor vizita paginile respective, continutul va fi adaugat in baze de date masive de unde vor fi servite persoanelor interesate de subiectul respectiv. Google are datacentere cu sute de servere peste tot in lume. Datorita algoritmilor Google, orice continut va fi catalogat in functie de relevanta, backlink-uri, ortografie, imagini, etc.

In functie de valoarea continutului respectiv, el va fi scos in rezultatele organice pe o anumita pozitie. Daca concurenta pe cuvintele sau expresiile cheie din materialul respectiv este foarte mica, atunci cu siguranta articolul sau pagina respectiva va fi pozitionat in top. Daca concurenta este mare, atunci va trebui sa aplicam diverse servicii SEO, care ne vor ajuta sa influentam motorul de cautare Google, pentru afisarea continutului respectiv in partea de sus a rezultatelor organice.

O pozitionare buna in rezultatele organice pentru un articol, pagina sau produs care are o concurenta mare se face destul de greu si necesita timp. In functie de experienta in domeniul SEO, a persoanei care publica materialul respectiv, va fi afisat mai sus in rezultatele organice sau pe pagini secundare. Iata cateva conditii standard pentru orice pagina, articol sau produs adaugat pe website-ul nostru:

Motoarele de cautare sunt practic niste servere de raspuns, servere de date. Atunci cand o persoana efectueaza o cautare online, motorul de cautare cauta in indexul sau care cuprinde miliarde de documente si face doua lucruri – returneaza numai acele rezultate care sunt relevante sau utile pentru interogarea respectiva si claseaza aceste rezultate in functie de popularitatea site-ului care deserveste informatia. Procesele SEO, asta fac defapt, cresc relevanta si popularitatea unui material prin diverse servicii, influentand motoarele de cautare.

rezultatele organiceCu 10-15 ani in urma, rezultatele organice veneau in functie de cuvintele potrivite. Daca pe un anumit website, exista o aglomerare de cuvinte cheie, motoarele de cautare afisau rezultatele in functie de cuvintele cheie respective si in majoritatea cazurilor primeam informatii eronate. La ora actuala, motoarele de cautare au devenit foarte inteligente, ele se bazeaza pe relevanta, stiu sa inteleaga continutul unui text si ne afiseaza in proportie de 80%, continutul de care suntem interesati.

Popularitatea si relevanta unui material adaugat in mediul online, nu sunt determinate manual. Motoarele de cautare folosesc ecuatii matematice (algoritmi), care sorteaza practic doar ce este bun (relevanta) si in functie de calitate (popularitate), vor fi afisate in rezultatele organice. Algoritmii Google, cuprind sute de variabile si se imbunatatesc tot timpul.

Informatii SEO, legate de relevanta si popularitate

Pentru ca materialele publicate in website-ul nostru sa fie afisate in partea de sus a rezultatelor organice, trebuie sa indeplinim cateva cerinte standard care sunt cat se poate de naturale. Google, are personal specializat in combaterea SPAM-ului, care uneori testeaza manual un anumit website. Iata ce conditii ar trebui sa respectam:

  • Pagini create pentru utilizatori, nu pentru motoarele de cautare
  • Website-ul sa aiba link-uri statice, care sa faca legaturi intre paginile website-ului, sau link-uri de pe expresii cheie importante catre alte articole in care se discuta despre expresia din care se trimite link-ul.
  • Creati un website util, bogat in informatii, care sa cuprinda pagini cu continut clar si relevant. Asigurati-va ca folositi atributul ALT, la imagini si text ancora la link-uri (title=”Expresia pentru promovare”).

Rezultatele motoarelor de cautare sunt diferite pentru ca folosesc algoritmi diferiti. Daca veti cauta o anumita expresie in motorul de cautare Google si in Bing, veti vedea ca rezultatele organice difera foarte mult. Bing, foloseste un numar limitat de algoritmi si ca drept dovada, nici nu este atat de accesat.

Am observat in ultimul timp o crestere masiva a website-ului MOZ, care este specializat in teste SEO, statistici SEO si Marketing de cercetare. Se pare ca tot mai multe persoane specializate in acest domeniu si care au lucrat la unele motoare de cautare importante, lucreaza deja pentru MOZ. Am avut foarte multe discutii despre MOZ.com, dar parerea noastra este ca materialele create pe acest website sunt de ajutor si uneltele SEO, ne dau informatii reale.

ARTICOLE RECOMANDATE

Optimizare SEO, pentru Mobile

  • Optimizare SEO, pentru Mobile – cu aproximativ un an in urma, Google a lansat noua unealta de testare a vitezei de incarcare in browser, pentru paginilor Web. Aceasta unealta ne ajuta sa rezolvam problemele de optimizare SEO, din website. Noua unealta (mai friendly), a fost creata pe principiul PageSpeed Insights, care ne ajuta si la […]

Descrierea ALT, la imagini

  • Descrierea ALT, la imagini – adaugarea unei imagini la o pagina, produs, sau serviciu prezentat, este obligatorie pentru orice model de website. Toate imaginile prezentate in website, trebuie sa contina obligatoriu o descriere alt. Tag-ul Alternative Text, arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in imaginea respectiva si ne ajuta la promovarea paginii respective. […]

Raport Text/HTML

  • Ce este un raport Text/HTML? Orice model de website are o anumita cantitate de cod sursa (backend) si o anumita cantitate de text obisnuit in paginile care sunt vizibile vizitatorului (front-end). Raportul TEXT/HTML, se refera la cantitatea de text pe o anumita pagina web fata de codul HTML, de pe aceasi pagina. Rezolvarea acestor probleme […]

Ce este un sitemap, XML si HTML

  • Ce este un sitemap, XML si HTML – orice model de website SEO, ar trebui sa aiba in structura doua modele de sitemap, unul HTML, care sa poata fi studiat de catre vizitatori si un sitemap.xml, care este creat special pentru motoarele de cautare. Un sitemap, etse o harta a site-ului, in care se gasesc […]

Meta Tag-uri Facebook

  • Meta Tag-uri Facebook – Pana nu demult, meta tag-urile, au fost considerate foarte importante pentru un site web. Meta tag-urile ajuta paginile web sa urce in rezultatele organice ale motoarelor de cautare (daca acestea sunt folosite corect). La ora actuala, importanta meta tag-urilor a mai scazut si motivele sunt multiple insa, trebuiesc folosite. Din punctul […]

Scrieti in comentariu pe Info SEO?

Trebuie să fiți logat pentru a posta un comentariu.